Thursday 29 September 2011

THE HORSE



THE HORSE

He. Waking up facing dreams. Nightmares next to nightmares.
The dwell’s as tiny as a coffin. Air’s an expensive thing.
Bread is a desire. He’s hungry. And thirsty, too.

He. Old books. Cockroachs and Dostoevski. Dream of a thin horse.
Walk in shame. Cry like a child. Unconsciousness.

He. Act to escaped from a collapsed world. This place is a jail. Knife. A
woman in blood.

He. Free.

That’s all I have known about my next short film, ‘ The Horse’. Hallucinatory images
seem a dream. It’s the ambiance of that fictional world of the character of mine that I
feel strongest. At that place, hunger- thirst- suffocation, impact on the human spirit and
morality.

The images of my next short film appear in my mind in black and white. The harsh
contrast of brightness and darkness overwhelming ‘his coffin’. The harmony of light
when ‘He’ is set free from that ‘ collapsed world’ at the ending. Black and white, that’s
everything.

Taking inspiration from ‘ Crime and Punishment’ by Dostoevski. In addition with my
personal experiences. The film about a crime triggered from hunger, finally leading to a
trapped freedom.

I am recently in need of financial support for my film project; or simply, new friends to
share a cinema affinity with me.

Contact to me: minhquytruong@gmail.com
0126.465.4235.

Kind regards.

Truong Minh Quy.


CON NGỰA

Hắn. Tỉnh giấc đối mặt với mộng mị. Ác mộng nối tiếp ác mộng. Cái
buồng chật như một quan tài. Không khí là thứ xa xỉ.
Bánh mì là niềm ao ước. Hắn đói. Và khát nữa.

Hắn. Những cuốn sách mọc mốc. Gián và Dostoevski. Giấc mơ về con
ngựa gầy. Đi trong hổ thẹn. Bật khóc như một đứa trẻ. Bất tỉnh.

Hắn. Hành động để thoát khỏi cám cảnh. Nơi này là một ngục thất. Con
dao. Người đàn bà trên vũng máu.

Hắn. Tự do.

Đó là tất cả những gì tôi biết về phim ngắn sắp tới của tôi, ‘Con Ngựa’. Những hình
ảnh nhập nhoạng như trong một giấc mơ. Điều tôi cảm nhận rõ nhất là không khí của
thế giới của nhân vật của tôi. Nơi đó, cái đói- cái khát- sự thiếu oxy, chi phối tinh thần
con người và cả đạo đức.

Hình ảnh về phim ngắn sắp tới hiện lên trong tôi chỉ với hai màu đen và trắng. Sự gay
gắt của sáng và tối trong cái buồng quan tài của ‘Hắn’. Sự dung hòa ánh sáng khi ‘Hắn’
đã ‘thoát khỏi cám cảnh’ ở cuối phim. Đen và trắng, đó là tất cả.

Cảm hứng từ ‘ Tội ác và hình phạt’ của Dostoevski. Và từ những trải nghiệm cá nhân.
Phim về một hành động tội ác bị thôi thúc bởi cái đói, để cuối cùng là sự tự do giam
cầm.

Tôi đang tìm kiếm những sự giúp đỡ từ bất kỳ ai quan tâm đến phim ảnh và việc làm
phim. Hay đơn giản, là những người bạn mới chia sẻ niềm thích thú phim ảnh với tôi.

Liên lạc với tôi: minhquytruong@gmail.com
0126.465.4235.

Cám ơn.

Trương Minh Quý

No comments:

Interview from 2019

 tự nhiên thấy bài trả lời phỏng vấn hồi 2019. post lại để nhắc mình cần tập trung đừng đi lệch quỹ đạo hơn nữa.  :)  Profile -Name: Himiko ...