Thursday 7 February 2008

Triển lãm đầu năm




Sunshine Children’s Exhibition

Triển lãm tranh “họa sĩ ánh sáng CNCF”

A showcase of Lacquer Ware pieces by the talented children of the Christina Noble Children Foundation

Triển lãm tranh sơn mài của các trẻ em nghèo năng khiếu

Opening February 15th 2008, 6.00pm

until : 18.02. 2008

Tại

Himiko Visual saloon

15B cư xá Phan Đăng Lưu, P.3, Q. Bình Thạnh.

Hải đăng và chim Hải Âu

Nguyen Van Tai, ( 15 tuổi )
Lighthouse and Seagulls
Ngôi nhà trong rừng
by Le Chau Anh Nguyen ( 13 tuổi )
House in the Forest
Đi thám hiểm
by Nguyen Thi Trang ( 13 tuổi )
Explorers
Thầy tu trên núi
by Tran Thanh Huy ( 16 tuổi )
Monk on the Mountain

The Christina Noble Children’s Foundation established The Sunshine Music Project in 1997 and in 2001 expanded the project to include a full timetable of art classes.

The Sunshine Music & Art Project offers a weekly timetable of classes to children cared for in CNCF’s Social and Medical Centre, Boy’s and Girl’s Residential Shelters and The Sunshine School. The classes include Art and Craft, Keyboard, Guitar, modern Dance and during the summer holidays extra classes such as percussion and collage.

This exhibition will be the first for the Children in Vietnam, having exhibited in Dublin and London in 2006 and 2007.

The children worked on their pieces for over a month showing great skill in Lacquer ware. This is their first time working in this medium and they have show great ability and skill.

The exhibition will run for three days from the 15th to the 17th of February at himiko Visual saloon before some of the works are send for another upcoming March exhibition in London

The children at the Christina Noble Children’s Foundation come from very poor and difficult back grounds, the Art Class provides an opportunity for them to get involved in extra curricular activities which keeps them occupied and shows them that their talents are served for their futures. The children hope one to become artists and only through the support of the Art Classes and consequently through exhibiting their work do they get a sense of achievement that will lead to self believe for now and their futures.

The children are very proud to have their work shown at Himiko Visual Saloon in their native country. They will have the opportunity to showcase their talents to their parents and guardians.

The Christina Noble Children’s Foundation

Triển lãm “Họa sĩ ánh sáng CNCF”

Himiko Visual Saloon February 15th 2008.

Hiệp hội Bảo trợ Trẻ Em Christina Noble đã thành lập dự án Âm nhạc trường Ánh Sáng năm 1997 và phát triển dự án vào năm 2001 thành các lớp học hội họa toàn thời gian biểu.

Dự án Nhạc & Họa trường Ánh Sáng đưa ra thời gian biểu các lớp học hàng tuần cho các trẻ em được chăm sóc ở Trung tâm y tế xã hội, Mái ấm nam, Mái ấm nữ và trường Ánh Sáng. Các lớp học gồm có lớp Họa và Thủ Công, Lớp đàn phím, Lớp đàn guitar, Lớp múa hiện đại và trong hè có thêm các lớp như học đánh trống và nghệ thuật cắt dán ảnh.

Đây là triển lãm lần đầu tiên tại Việt Nam , trước đây đã tổ chức ở Dublin và London vào năm 2006 và 2007 . Và đây cũng là lần đâu tiên các em làm quen với chất liệu sơn mài và phải làm việc với chất liệu này hơn cả tháng. Triển lãm sẽ được tổ chức tại Himiko Visual Saloon và sau đó một số tác phẩm sẽ được triển lãm ở London vào tháng 3 tới

Học sinh của Hiệp hội bảo trợ trẻ em là những trẻ em nghèo và có hoàn cảnh khó khăn . Lớp học nghệ thuật giúp các em có thêm những hoạt động để tham gia và phát huy tài năng của mình . Với cuộc triển lãm , các em sẽ thấy hứng thú với nghệ thuật hơn , cảm thấy tự tin hơn khi nghĩ về ước mơ làm họa sỹ của mình . Các em cũng cảm thấy tự hào về những tác phẩm của mình được triển lãm , và đây cũng là dịp các em chứng tỏ tài năng của mình đối với cha mẹ và những người chăm sóc mình

1 comment:

Siu nhưn said...

Ngẫu nhiên hỉ, vì ở Pháp cũg đang là mùa festival tài năng nghệ thuật trẻ. Nhưng hình như cho toàn giới trẻ, ko chỉ trẻ em nghèo.
Chúc Himiko triễn lãm thành công như ý muốn nhen ! :)

Interview from 2019

 tự nhiên thấy bài trả lời phỏng vấn hồi 2019. post lại để nhắc mình cần tập trung đừng đi lệch quỹ đạo hơn nữa.  :)  Profile -Name: Himiko ...