Sunday 10 September 2006

Festival performance in Japan

http://www.aaa.org.hk/newsletter.html#news336

Image
Dinner Time of the Summer Seminar at Kashiyo Iizuna Sanso, Lizuna Height, Nagano

Image
Performance by Xiang Xishi (China) at Sekishoji-Temple, Kumagaya

Image
Performance by Nguyen Kim Hoang (Vietnam) at Sekishoji-Temple, Kumagaya

I was terribly amazed by the creative output we had in the NIPAF tour – doing 8 performances and 3 artist talks within 2 weeks' time in 4 cities had never been an easy thing at all. Indeed the schedule was so tight that artists hardly had time to wander around the cities or towns and had some intakes for our performances. However, inputs from the cultural and intellectual clashes we experienced within the group did give us lots of insights into the creative possibilities of doing performances. The NIPAF offered an opportunity to artists, especially young and inexperienced ones, to put forward their work in an enclosed and concentrated environment. For example, one could see the noticeable progress of Nguyen Kim Hoang from Ho Chi Ming City, Vietnam, who did performance art for the first time in the festival. From borrowing similar techniques or forms from other artists to adapting them in her own style, she started to establish her methodology of doing performance art in search of her identity and self.

: “Tôi thật sự kinh ngạc về kết quả sáng tạo của chuyến lưu diễn NIPAF – thực hiện 8 buổi trình diễn và 3 cuộc nói chuyện trong vòng 2 tuần ở 4 thành phố thật không dễ dàng tí nào. Thực vậy lịch trình dày đến mức các nghệ sĩ hầu như không có thời gian để lang thang trong các thành phố và thị trấn và thu thập cảm hứng cho các buổi diễn của mình. Tuy nhiên, những va chạm văn hóa và trí tuệ ngay trong chính tập thể của mình đã cho chúng tôi những khám phá về các cơ hội sáng tạo để làm performance. NIPAF cung cấp cơ hội cho các nghệ sĩ, đặc biệt là các nghệ sĩ trẻ và còn ít kinh nghiệm, để trình bày tác phẩm của mình trong một môi trường khép kín và tập trung cao. Thí dụ như mọi người có thể thấy sự tiến bộ đáng kể của Nguyễn Kim Hòang từ thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam, lần đầu tiên làm performance. Từ chỗ vay mượn các kỹ thuật và hình thức từ các nghệ sĩ khác tới chỗ biến đổi thành phong cách riêng của mình, chị ấy đã bắt đầu thiết lập một hệ thống performance art của riêng mình trong cuộc tìm kiếm và khẳng định bản ngã.”

1165v.

No comments:

Interview from 2019

 tự nhiên thấy bài trả lời phỏng vấn hồi 2019. post lại để nhắc mình cần tập trung đừng đi lệch quỹ đạo hơn nữa.  :)  Profile -Name: Himiko ...