Sunday 10 April 2011

The exhibition "Flow to nothingness"

In collaboration with Nguyen Son, La Huy, Himiko Nguyen and Skinny Ha, those young artists are participating in project "The Happening" this year at Himiko Visual Café.

This is not a movement, not a donation. This comes from the sadness and sorrow over human fate, over this planet when the vague feelings wander around. This is the only exhibition has not been prepared, suddenly come up because of the invisible sympathy, and is still working on it til the exhibition opening time.

Nguyen Son drawn about the nothingness, about the vague feelings. (8 paintings, materials: Charcoal & Acrylic on paper. Size: 45 x 75 cm.)

La Huy is continuing with his serial wax material in his previous exhibition "Remains" with his prayers for the children (as he has been praying every day for his son). His works are the kid-clothes sculptures made by poured wax into a form of tension, emptiness and transparence. Inside those clothes, his hope is lit by the flickering light of candles.

Himiko. Nguyen and Ha rom also continue to develop and carry out their work from the material they use in project "The Happening". Lanterns are made from collection of small cranes folded by the foil of tobacco packs. The flying cranes are seen as the reincarnation of the souls of death who are wandering along the Japan coastline. This is a pray, is a belief about life is still ongoing.


Triển lãm “Trôi vào hư vô”


Với sự góp mặt của Nguyễn Sơn, Lã Huy, Himiko. Nguyễn và Hà ròm, những tác giả trẻ đang tham gia vào dự án “Tiếp diễn” trong năm nay tại Himiko visual café.

Không là một phong trào, không là sự quyên góp. Mà xuất phát từ những dự cảm đau đáu về số phận con người, về hành tinh này trước những mơ hồ cảm giác. Là triển lãm duy nhất chưa được sự chuẩn bị trước, đến bất chợt vì sự đồng cảm vô hình, và vẫn đang được thực hiện, đến trước giờ khai mạc triển lãm.

Nguyễn Sơn vẽ về những hư vô, về những mơ hồ cảm giác. (8 bức tranh - chất liệu: than& acrilyc trên giấy. KT : 45x75 cm ).

Lã Huy tiếp nối chất liệu sáp trong triển lãm “Đọng” vừa qua của anh. Với lời cầu nguyện cho những đứa trẻ (như anh vẫn đã và đang cầu nguyện mỗi ngày cho con trai mình). Tác phẩm anh là những chiếc áo trẻ con được đổ sáp trong trạng thái căng và rỗng, trong suốt. và bên trong được thắp sáng bởi ánh sáng lung linh của nến.

Himiko. Nguyễn và Hà ròm cũng tiếp tục phát triển và thực hiện tác phẩm bằng chất liệu đang dùng trong dự án “Tiếp Diễn”. Những chiếc đèn lồng được làm từ những cánh hạc nhỏ từ giấy bạc của bao thuốc lá. Những cánh hạc đang bay lên, như sự hóa thân của những linh hồn từ những xác người vất vương ven biển. Là lời cầu mong, là niềm tin về sự sống vẫn luôn tiếp diễn.

Himiko visual saloon.

No comments:

Dư vị nhân gian

  Mấy nay trên Newfeed Facebook lần lượt hiện ra những bài reviews của mọi người trong về MUÔN VỊ NHÂN GIAN, bộ phim của Trần Anh Hùng đoạt...