Wednesday 22 April 2009

The scratch - Vết xước




This series gets the inspiration from encounters in a space full of geometric holes. These encounters accidentally or deliberately create scratches. They are not serious injuries, but the sore lasts long.

That space, more particular, is the representation of a room where the sound of termites occupies from one night to the other night, Gradually holes appear, that act of destroying makes the space slowly vanishes within its structure. I would like to depict that intangible experience through paintings by exploring the colours, the detached geometric forms and the candid figures. The concept of “the scratch” is the transitional moment of serenity and vulnerability.

Tác phẩm này lấy cảm hứng từ những va chạm trong một không gian đầy những lỗ trống hình học. Những va chạm vô tình hay cố ý tạo thành những vết xước. Đó không phải là những vết thương nặng, nhưng nó nhức nhối, trăn trở.
Không gian đó cụ thể hơn là hình ảnh một căn phòng có âm thanh răng răng của loài mối diễu hành từ đêm này sang đêm khác. Những lỗ trống từ từ xuất hiện, bắt đầu với những vệt nhỏ căn phòng dần dần tan biến từ bên trong. Tôi muốn thể nghiệm lại thực tại mơ hồ đó qua tranh vẽ với màu sắc, những khối hình học lạnh lẽo và những hình hài giản đơn . Ý niệm của vết xước trở thành giai đoạn chuyển giao giữa bình an và thương tổn.

Trương Công Tùng

No comments:

Interview from 2019

 tự nhiên thấy bài trả lời phỏng vấn hồi 2019. post lại để nhắc mình cần tập trung đừng đi lệch quỹ đạo hơn nữa.  :)  Profile -Name: Himiko ...